Mr.Q【英語日記】

平凡サラリーマンの英語日記。英会話の講師に添削してもらっています。コメントいただけたら大変嬉しいです。

decluttering(断捨離)

Today since it's a holiday, I decluttered my wardrobe. It was refreshing because there were many clothes that I don't wear anymore. Some of the clothes were expensive, but I never wore them. I felt like I had lost a lot of money. In the future, I will make sure to shop thoroughly so that such a thing will never happen again.

declutter 片付ける
wardrobe 衣装ケース、洋服だんす
thoroughly 徹底的に

今日は服をたくさん捨てました。もう着ない服がたくさんあったためスッキリしました。高価だったのにもかかわらず一度も着ていない服もありました。とても損をした気分でした。今後はこのようなことが二度と起こらないように、考えて買い物するようにします。